In de eerste jaren van ons bestaan waren wij een kleine, minder bekende stichting. Mensen doneren vooral aan de grotere goede doelen die ze kennen. Hoe konden we dus zoveel mogelijk mensen bereiken en het bewustzijn vergroten om seksuele kinderuitbuiting te bestrijden?
In plaats van het publiek te vragen een donatie te doen aan ons goede doel (met budget voor één gedrukte advertentie!), besloten we slimmer te zijn. We hebben andere grote goede doelen gevraagd om donaties voor ons te vragen. Deze goede doelen vroegen hun hele bestaan al om donaties, dus toen we hen om een donatie vroegen, moesten ze ja zeggen, toch? En dat deden ze! Niet door ons hun geld te geven, maar door hun merkidentiteit voor een dag te doneren. In al hun media.
Op die manier bereikten ze hun eigen donateurs via hun banners, tweets, websites, printplaatsingen, billboards, de Social Media van hun ambassadeurs, etc. Op 28 mei 2017 werkten 30 goede doelen allemaal samen voor één goed doel: Free a Girl. En die dag vochten ze allemaal samen tegen seksuele kinderuitbuiting. Belangrijkste resultaat: 15.227.254 miljoen views voor Free a Girl!